Herroepingsrecht & retourneren


Hoe kan ik een artikel retourneren? 
Waarmee moet ik rekening houden bij het verzenden van een retour?
Mag ik sierraden retourneren?
Hoe weet ik of het retourpakket bij vanHaren is aangekomen?
Kost het mij iets om artikelen te retourneren?
Kan ik een artikel ruilen?
Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?
Help mijn product heb ik beschadigd ontvangen, heb ik dan garantie?


Hoe kan ik een artikel retourneren?

Na ontvangst van je bestelling heb je 60 dagen de tijd om zonder opgave van redenen je bestelling te herroepen.
Wij bieden je twee gemakkelijke manieren om je product gratis te retourneren.
 
Retourneren in een van onze vanHaren filialen:

• Het dichtstbijzijnde filiaal kan gemakkelijk gevonden worden met onze storefinder.
• Neem het product, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele schoenendoos mee naar het filiaal.
• Neem ook de bijgeleverde retourbon mee naar het filiaal.
• Het filiaal zal het factuurbedrag voor het desbetreffende artikel in contanten terugbetalen.
• Je kunt ook het artikel in filiaal ruilen, tegen een gelijkwaardig product.

Retourneren via PostNL:

• Plak het retourlabel goed zichtbaar op de originele zak of doos (indien rederlijkerwijs mogelijk).
• Breng je pakket naar een PostNL locatie bij jou in de buurt.
   Adressen en openingstijden van de PostNL locaties zijn te vinden op www.postnl.be/locatiewijzer.
• Na ontvangst van je retourzending storten wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug.
• VanHaren kan kosten bij je in rekening brengen, wanneer wij de producten beschadigd terug ontvangen.
• Bewaar je verzendbewijs wat je van de PostNL locatie hebt ontvangen zorgvuldig, Hier staat ook het track & trace nummer op.

Retouradres:
Antwoordnummer 10210
5145 RC Waalwijk
Nederland

vanHaren Schoenen bv kan kosten bij je in rekening brengen, wanneer wij de producten beschadigd terug ontvangen.


Waarmee moet ik rekening houden bij het verzenden van een retour?

Houd rekening met het volgende:

• Het item degelijk verpakken en het retourformulier bijvoegen.
• Bij klachten of geschillen kun je contact opnemen met onze klantenservice.


Mag ik sierraden retourneren?

Vanwege hygiene, kunnen sierraden enkel in de originele gesloten verpakking geruild worden of retour gebracht worden.


Hoe weet ik of het retourpakket bij vanHaren is aangekomen?

Zodra je geretourneerde goederen bij ons zijn binnengekomen, informeren wij je per e-mail.


Kost het mij iets om artikelen te retourneren?

Het retourneren van artikelen, bieden wij vrij van kosten aan. Na ontvangst van je geretourneerde artikel(en) betalen wij het desbetreffende bedrag aan je terug.

Weet wel, retourneren is gratis via PostNL als u gebruikmaakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kunt u
de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u.


Kan ik een artikel ruilen?

Ruiling van artikelen is mogelijk in één van onze filialen. In onze online shop heb je alleen de optie om artikelen retour te sturen en daarna een nieuwe bestelling te plaatsen. 


Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Bij het terug brengen van de artikelen in een van onze filialen, krijg je meteen de aankoopprijs contant terug.

Mocht je ons op de hoogte brengen dat je de artikelen gaat retourneren of al hebt opgestuurd en ons daarvan het bewijs overhandigd, dan stort vanHaren het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij van de herroeping op de hoogte zijn gebracht terug op je rekening. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten binnen hebben of totdat je hebt aangetoond dat de producten geretourneerd zijn.

Meld je ons niet vooraf dat je de artikelen terugstuurt en verzend je de artikelen via onze partner PostNL, wordt de aankoopprijs aan je terug betaald wanneer wij de artikelen bij ons in huis ontvangen, of nadat je hebt aangetoond de producten te hebben geretourneerd. De terugbetaling gebeurt altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het moment van ontbinding.

Bij betaling per creditcard wordt het bedrag op je creditcard gecrediteerd. Bij betaling via PayPal, wordt het bedrag bijgeschreven op je PayPal-rekening. Bij betaling via Bancontact wordt het bedrag overgemaakt naar je bankrekening.


Help mijn product heb ik beschadigd ontvangen, heb ik dan garantie?

Wanneer je jouw bestelde schoenen met een defect ontvangt, neem dan contact op met onze klantenservice en wij gaan dit voor je oplossen. Natuurlijk kun je ook naar een filiaal bij jou in de buurt gaan, om je defecte product voor garantie aan te bieden. Op onze producten geven wij minimaal twee jaar wettelijke garantie (dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.) op fabricagefouten. Twijfel je of het defect aan jouw schoenen onder de vanHaren garantie valt, neem dan wederom contact op met onze klantenservice of ga naar een filiaal bij jou in de buurt. Wij helpen je dan graag verder!

Herroepingsformulier

Bekijk hier een voorbeeld van het Europese modelformulier. Wanneer je niet weet hoe je een artikel terug kunt sturen en welke gegevens je daarvoor op moet geven, kun je van dit formulier gebruik maken.